Piecas stratēģijas, kas ir jāņem vērā nosakot īpašuma cenu.
20170514_122010

Viens no būtiskākajiem posmiem īpašuma pārdošanā, ir pareizas cenas noteikšana. Jums kā pārdevējam ir būtiski vienoties ar savu nekustamā īpašuma aģentu par sava īpašuma aptuveno vērtību. Piemēram, balstoties uz līdzīgu īpašumu cenām Jūsu  rajonā un citiem būtiskiem tirgus faktoriem, Jūs savam īpašumam nosakiet cenu, piemēram, 90,000 €.

Nākamais solis ir  saprast cenu amplitūdu un šajā gadījumā, balstoties uz tirgus faktoriem, citiem īpašumiem, mēnesi, kurā pārdodat, tas būtu starp 88,000 € un 92,000 €. Dārgākiem īpašumiem cenu amplitūda ir nedaudz augstāka.

Kad būsiet vienojušies par pārdošanas cenu, ir laiks noteikt gala pārdošanas cenu.

Piecas stratēģijas, kas ir jānem vērā pārdevējam:

  1. Pircēju “pūļa”domāšana

Ņemot vērā cilvēku domāšanu un  nekustamā īpašuma augsto īpatsvaru, pircējs nevēlas būt vienīgais, kas interesējas par konkrēto īpašumu. Novērtējot savu īpašumu vērtību diapazona apakšējā daļā, Jūs varētu piesaistīt vairāk nekā viena pircēja interesi un rezultātā radīt ”pūļa” domāšanu. Šis ir aī labs risinājums, ja Jums ir nepieciešams ātri pārdot savu īpašumu.

  1. Cenai ir jabūt tādai, lai to varētu atrast nekustamo īpašumu meklētājā

Lielākā daļa pircēju un nekustamo īpašumu aģentu, meklējot īpašumus par noteiktu cenu piemēram, 90,000 €, nekustamo īpašumu datu bāžu vai sludinājumu portālu meklētājā pie cenu kritērijiem norādīs cenu līdz 90,000 €. Tātad, ja Jūs savam īpašumam būsiet noteikuši cenu, kura ir 90,500 €,tad pircējs un citi nekustamo īpašumu aģenti Jūs īpašumu palaidīs garām.

  1. Nekļūstiet radoši attiecībā uz īpašuma cenu

Ļoti bieži pārdevēji vēlas būt radoši un atšķirties no pārējiem pārdevējiem, nosakot ļoti savdabīgu sava īpašuma cenu, piemēram, 69,666 €. Šāda dīvaina ciparu kombinācija piesaista nevēlamu uzmanību. Pircējiem radīsies nevajadzīgas pārdomas un jautājumi, kādēļ cena ir tik dīvaina, kurš ir pārdevējs utml. jautājumi. Pieredze rāda, ka pārdevējam pēc iespējas mazāk būtu jāatklāj sava personība, tādēļ tas ir jāņem vērā gan izvēloties cenu, gan arī visā pārējā īpašuma pārdošanas procesā.

Mērķis ir demonstrēt īpašumu, nevis pārdevēju un tādējādi piesaistīt pēc iespējas plašāku potenciālo pircēju loku. Izvēloties savdabīgu ciparu kombināciju īpašuma cenai, ir pretstatā ar šo stratēģiju.

  1. Jāizstrādā papildus plāns, pirms reklamēt īpašumu

Bieži vien pārdevēji ir ļoti augstās domās par savu īpašumu un tādēļ vēlas noteikt neadekvāti augstu cenu, pat tad, ja nekustamā īpašuma aģents cenšas pārliecināt, ka cena ir pārāk augsta, savu viedokli pamatojot ar faktiem.

Lai kāds arī būtu īpašnieka iemesls un vēlme iegūt augstāko cenu par savu īpašumu, vienmēr ir jābūt papildus plānam, ja gadījumā nav iespējams pārdot īpašumu par sākotnēji noteikto cenu. Vienmēr ir jāizstrādā plāns “B” gadījumam, ja sākotnējā iecera ir neveiksmīga. Tā tiks ietaupīts laiks un pārdevējs būs savlaicīgi gatavs citam scenārijam, kas neradīs nevajadzīgas pārdomas un pārsteigumus.

  1. Cenas noteikšana ir nepārtraukta diskusija

Visbeidzot, rūpīgi ieklausieties nekustamo īpašumu aģentu cenu noteikšanas stratēģijā. Tas ir viņu darbs un viņi zin, kā pareizi un uz kādiem faktoriem balstoties, noteikt cenu. Vienmēr esiet gatavi turpināt diskusiju par cenu ar savu nekustamā īpašuma aģentu.

Nosakot cenu īpašumam ir jāsaprot, ka to nevar noteikt un aizmirst. Pārdodot vai pērkot īpašumu, ļoti daudz negaidītu  faktoru var parādīties vēlāk. Ja Jūs būsiet elastīgs un ātri reaģēsiet uz nosacījumu vai informācijas izmaiņām, tad Jums ir lielākas iespējas iegūt labāko cenu.

Svarīgi iegaumēt, ka īpašuma cenu nevar noteikt tikai balstoties uz sludinājumu portālos pieejamo īpašumu cenām, jo ne tikai katrs īpašums ir unikāls, bet arī situācija. Galvenais, ir īpašuma gala pārdošanas cena un tāda informācija nav atrodama sludinājumu portālos. Tādēļ tikai zinošs nekustamā īpašuma speciālists varēs Jums palīdzēt noteikt vipareizāko cenu, tādējādi pārdodot Jūsu īpašumu par visaugstāko cenu visīsākajā laika posmā.

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

[contact-form-7 404 "Not Found"]